Rabu, 10 Disember 2008

sialan pemusnah bangsa


situasi 1
mak tanya "kau dah makan ke?"
dia jwb "semalam kan dah cuci keta"
mak ckp lagi "kepala hotak hang berjambul!!"

situasi 2
"ala aku hutang ko RM300 nanti aku bayar cukup bulan"
bila dah cukup bulan - "ala kad bank aku rosak la" @ "ala aku x sempat pusing modal la"

situasi 3
tido pukul 4 pagi bangun pukul 4 petang.
"aku penat la...smalam aku x tido"

situasi 4
"pssttt. aku xde duit la. malam ni kita curi kasut nak??"
"bleh gak.. x pon kita curi besi longkang.."
"aku rasa curi kabel pon ok gak..."

jangan kau mencuba dadah
ia merbahaya
aku ramai kawan penagih dadah
semuanya sial-sial belaka

situasi di atas adalah sebahagian dari kehidupan manusia yang bergelumang dengan najis dadah. mereka akan lalok, susah tido, hutang keliling pinggang, mencuri dan akhirnya di pukul beramai-ramai oleh rakan2 sendiri.

oleh itu, hisaplah rokok sahaja.

Tiada ulasan: